Handelsbetingelser

Generelt

Hifimøbler.dk
Birk Centerpark 40
7400 Herning
Tlf: +45 27 29 23 32
CVR: 34760098

Priser

Alle priser på Hifimøbler.dk er i DKK og inkl. 25% moms. Vi tager forbehold for trykfejl, fejl på hjemmesiden, udsolgte varer, manglende levering, prisændringer samt forhøjede leveringsomkostninger.

Kvalitet

Bemærk at produkterne håndlaves specifikt til hvert enkelt kunde, hvorfor der må påregnes tolerancer på få mm, ligesom farver på materialer kan have små udsving fra gang til gang.

Betaling

Hifimøbler.dk modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron & Mobilepay Online. Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms. Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning: Denmark – Kroner (DKK). Hifimøbler.dk benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende. Hifimøbler.dk’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Informationer ved bankindbetaling:
Konto: 5096-1468308
IBAN: DK6450960001468308

Levering

Leveringstiden for lagervarer er 1-3 hverdage og sendes med PostNord.
Leveringstiden for special ordrer på er ca. 5 uger.  Det afviger afhængigt af tidspunkt for bestilling og start af næste produktion. Ved bestilling vil du modtage forventet leveringsuge.

Levering af møbler er til kantsten med mindre andet aftales. Dato for levering informeres i leveringsugen, med udgangspunkt i tidsrum fra 8-16. Møbler kan efter aftale afsættes i nærliggende carport/skur på eget ansvar.

Møbler leveres fragtfrit i Jylland, Fyn og Sjælland + brofaste øer. Kontakt os hvis du bor i et yderområde.
Ønsker du opbæring, er dette en mulighed i nogle områder, mod et ekstra leveringsgebyr.

Fortrydelsesret

På standardvarer der lagerføres gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, og du hæfter hvis der skulle opstå skade under transport. Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten. Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives på mail info@hifimoebler.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Der ydes ingen fortrydelsesret på speciallavede produkter, da alt produceres personligt til kunden.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Hifimøbler.dk at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i materiale og fabrikation. Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Hifimøbler.dk senest 1 uge efter modtagelse, ellers mister køber sin ret til at påberåbe sig manglen. 
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger. Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet. Hifimøbler.dk dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Ved returnering kontaktes virksomheden.

Ved køb af standardvarer: Reklamation skal ske indenfor rimelig tid efter varens modtagelse og køber er således forpligtet til at undersøge varen snarest muligt efter modtagelsen.

Alle henvendelser omkring fejl, mangler og fragtskader skal rettes direkte til Hifimøbler.dk via tlf: +45 27 29 23 32 eller mail: info@hifimoebler.dk.

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Fragtskader

Reklamationer der skyldes fragtskader skal meddeles senest dagen efter modtagelse af ordren. Går der længere tid, kan det være svært at bevise at skaden skyldes transporten, og ikke er opstået efterfølgende.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagemuligheder

Klager over produkter kan sendes til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby – www.forbrug.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform: ec.europa.eu. Ved klage skal vores email adresse angives: info@hifimoebler.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.

Spørgsmål til ovenstående kan rettes til info@hifimoebler.dk eller besvares på support +45 27 29 23 32.